For Skellefteå Kraft er kundeservice en kjerneverdi. Med Lime CRM har de skapt en mer strukturert og effektiv arbeidshverdag – både for ansatte og kunder. Resultatet er en prisbelønt kundeservice, smartere arbeidsflyt og en mer sømløs håndtering av interne prosesser.
Skellefteå Kraft leverer energi til både privatpersoner og bedrifter over hele Sverige og har
mottatt flere bransjeutmerkelser for sin kundeservice. Ifølge selskapet selv er en av
suksessfaktorene en sterk intern kultur og et tett samarbeid med kundene – noe deres CRM-
system spiller en viktig rolle i.
– "Alle mine kolleger har virkelig kunden i hjertet. Vi bryr oss om hver eneste kunde og viser
empati når de har det vanskelig. Vi er veldig personlige og ønsker å ha en nær og god relasjon
til kundene," sier Rebecca Buhr, administrasjonsmedarbeider for kundeservice i Skellefteå
Kraft.
For å kunne yte denne servicen på en effektiv måte har selskapet implementert et CRM-
system som forenkler arbeidsflyten og sikrer at alle saker følges opp.
Hos Skellefteå Kraft er Lime en sentral del av arbeidshverdagen og brukes av de fleste
ansatte, enten direkte eller gjennom integrasjoner med andre systemer.
– "Hos Skellefteå Kraft jobber de fleste med Lime CRM på en eller annen måte, selv om noen
knapt er klar over det, siden Lime CRM er integrert med flere støttesystemer," forklarer Frida
Bergkvist, strategisk kommunikasjonsrådgiver i Skellefteå Kraft.
Systemet benyttes blant annet til sakshåndtering, forretningsprosesser og bestilling av
elbillading og solceller. Selskapet drar også nytte av sjekklister for å sikre at alle prosesser blir
fulgt opp systematisk.
– "Skellefteå Kraft bruker blant annet en sjekkliste, som er en av våre mest populære
bransjefunksjoner. Her kan de legge inn sine kjerneprosesser og enkelt følge dem steg for
steg, slik at ingenting blir oversett," sier Svante Holm, kundeansvarlig i Lime.
Løsningen gir også verdifull innsikt og statistikk som gjør det mulig å identifisere
forbedringsområder. Samtidig bidrar den til å forenkle interne prosesser, redusere
dobbeltarbeid og skape en mer effektiv hverdag.
For å ta digitaliseringen et steg videre ønsker Skellefteå Kraft å automatisere flere av sine
prosesser. Målet er å gi kundene større muligheter til å betjene seg selv, samtidig som interne
ressurser frigjøres.
– "Vi ønsker at systemene våre og kundegrensesnittet skal håndtere så mye som mulig
automatisk, uten manuell behandling. Det skal ikke være nødvendig med en mellommann mellom for eksempel et skjema på nettsiden og kundesystemet vårt. Hvis en kunde vil gjennomføre en handling, skal vedkommende kunne gjøre det helt selv – når og hvordan det passer best. Vi er ikke helt der ennå, men det er dit vi vil," sier Frida Bergkvist.
Tre grunner til at Skellefteå Kraft valgte Lime:
– "Lime CRM er veldig lett å lære. Når vi får nye kolleger, får de opplæring i systemet, og
alle synes det er enkelt å lære. Det er et stort pluss," sier Rebecca Buhr.
For Skellefteå Kraft har det vært avgjørende å ha en løsning som gir rask tilgang til
informasjon, sikrer sømløse prosesser og bidrar til kontinuerlig forbedring. Med Lime CRM
har de fått et fleksibelt system som kan skaleres etter behov.
Ønsker du å vite mer om hvordan Lime kan styrke din virksomhet?