Lime Technologies

Skellefteå Kraft effektiviserer kundereisen med Lime CRM

Skrevet av Lime Technologies | Feb 24, 2025 6:00:00 AM

For Skellefteå Kraft er kundeservice en kjerneverdi. Med Lime CRM har de skapt en mer strukturert og effektiv arbeidshverdag – både for ansatte og kunder. Resultatet er en prisbelønt kundeservice, smartere arbeidsflyt og en mer sømløs håndtering av interne prosesser.

 

Prisvinnende kundeservice med Lime som støtte

Skellefteå Kraft leverer energi til både privatpersoner og bedrifter over hele Sverige og har

mottatt flere bransjeutmerkelser for sin kundeservice. Ifølge selskapet selv er en av

suksessfaktorene en sterk intern kultur og et tett samarbeid med kundene – noe deres CRM-

system spiller en viktig rolle i.

 

– "Alle mine kolleger har virkelig kunden i hjertet. Vi bryr oss om hver eneste kunde og viser

empati når de har det vanskelig. Vi er veldig personlige og ønsker å ha en nær og god relasjon

til kundene," sier Rebecca Buhr, administrasjonsmedarbeider for kundeservice i Skellefteå

Kraft.

 

For å kunne yte denne servicen på en effektiv måte har selskapet implementert et CRM-

system som forenkler arbeidsflyten og sikrer at alle saker følges opp.

 

Struktur og kontroll i hverdagen

Hos Skellefteå Kraft er Lime en sentral del av arbeidshverdagen og brukes av de fleste

ansatte, enten direkte eller gjennom integrasjoner med andre systemer.

 

– "Hos Skellefteå Kraft jobber de fleste med Lime CRM på en eller annen måte, selv om noen

knapt er klar over det, siden Lime CRM er integrert med flere støttesystemer," forklarer Frida

Bergkvist, strategisk kommunikasjonsrådgiver i Skellefteå Kraft.

 

Systemet benyttes blant annet til sakshåndtering, forretningsprosesser og bestilling av

elbillading og solceller. Selskapet drar også nytte av sjekklister for å sikre at alle prosesser blir

fulgt opp systematisk.

– "Skellefteå Kraft bruker blant annet en sjekkliste, som er en av våre mest populære

bransjefunksjoner. Her kan de legge inn sine kjerneprosesser og enkelt følge dem steg for

steg, slik at ingenting blir oversett," sier Svante Holm, kundeansvarlig i Lime.

 

Løsningen gir også verdifull innsikt og statistikk som gjør det mulig å identifisere

forbedringsområder. Samtidig bidrar den til å forenkle interne prosesser, redusere

dobbeltarbeid og skape en mer effektiv hverdag.

 

Neste steg: Automatisering og økt brukervennlighet

For å ta digitaliseringen et steg videre ønsker Skellefteå Kraft å automatisere flere av sine

prosesser. Målet er å gi kundene større muligheter til å betjene seg selv, samtidig som interne

ressurser frigjøres.

 

– "Vi ønsker at systemene våre og kundegrensesnittet skal håndtere så mye som mulig

automatisk, uten manuell behandling. Det skal ikke være nødvendig med en mellommann mellom for eksempel et skjema på nettsiden og kundesystemet vårt. Hvis en kunde vil gjennomføre en handling, skal vedkommende kunne gjøre det helt selv – når og hvordan det passer best. Vi er ikke helt der ennå, men det er dit vi vil," sier Frida Bergkvist.

 

Tre grunner til at Skellefteå Kraft valgte Lime:

 

  • Sømløs e-posthåndtering – Integrasjon med Outlook sikrer en mer effektiv arbeidsflyt.
  • Automatisert kredittsjekk – Kredittsjekker kan utføres direkte i CRM-systemet.
  • Effektiv saksoverføring – Informasjon kan enkelt flyttes mellom avdelinger uten tap.

– "Lime CRM er veldig lett å lære. Når vi får nye kolleger, får de opplæring i systemet, og

alle synes det er enkelt å lære. Det er et stort pluss," sier Rebecca Buhr.

 

Hvorfor Lime?

For Skellefteå Kraft har det vært avgjørende å ha en løsning som gir rask tilgang til

informasjon, sikrer sømløse prosesser og bidrar til kontinuerlig forbedring. Med Lime CRM

har de fått et fleksibelt system som kan skaleres etter behov.

 

Ønsker du å vite mer om hvordan Lime kan styrke din virksomhet?