Europower-Partner---Rosa-1
logo-black

    Skellefteå Kraft effektiviserer kundereisen med Lime CRM

    Annonsørinnhold fra Lime Technologies
    24. februar, 2025

    For Skellefteå Kraft er kundeservice en kjerneverdi. Med Lime CRM har de skapt en mer strukturert og effektiv arbeidshverdag – både for ansatte og kunder. Resultatet er en prisbelønt kundeservice, smartere arbeidsflyt og en mer sømløs håndtering av interne prosesser.

     

    Prisvinnende kundeservice med Lime som støtte

    Skellefteå Kraft leverer energi til både privatpersoner og bedrifter over hele Sverige og har

    mottatt flere bransjeutmerkelser for sin kundeservice. Ifølge selskapet selv er en av

    suksessfaktorene en sterk intern kultur og et tett samarbeid med kundene – noe deres CRM-

    system spiller en viktig rolle i.

     

    – "Alle mine kolleger har virkelig kunden i hjertet. Vi bryr oss om hver eneste kunde og viser

    empati når de har det vanskelig. Vi er veldig personlige og ønsker å ha en nær og god relasjon

    til kundene," sier Rebecca Buhr, administrasjonsmedarbeider for kundeservice i Skellefteå

    Kraft.

     

    For å kunne yte denne servicen på en effektiv måte har selskapet implementert et CRM-

    system som forenkler arbeidsflyten og sikrer at alle saker følges opp.

     

    Struktur og kontroll i hverdagen

    Hos Skellefteå Kraft er Lime en sentral del av arbeidshverdagen og brukes av de fleste

    ansatte, enten direkte eller gjennom integrasjoner med andre systemer.

     

    – "Hos Skellefteå Kraft jobber de fleste med Lime CRM på en eller annen måte, selv om noen

    knapt er klar over det, siden Lime CRM er integrert med flere støttesystemer," forklarer Frida

    Bergkvist, strategisk kommunikasjonsrådgiver i Skellefteå Kraft.

     

    Systemet benyttes blant annet til sakshåndtering, forretningsprosesser og bestilling av

    elbillading og solceller. Selskapet drar også nytte av sjekklister for å sikre at alle prosesser blir

    fulgt opp systematisk.

    Skellefteakraft2

    – "Skellefteå Kraft bruker blant annet en sjekkliste, som er en av våre mest populære

    bransjefunksjoner. Her kan de legge inn sine kjerneprosesser og enkelt følge dem steg for

    steg, slik at ingenting blir oversett," sier Svante Holm, kundeansvarlig i Lime.

     

    Løsningen gir også verdifull innsikt og statistikk som gjør det mulig å identifisere

    forbedringsområder. Samtidig bidrar den til å forenkle interne prosesser, redusere

    dobbeltarbeid og skape en mer effektiv hverdag.

     

    Neste steg: Automatisering og økt brukervennlighet

    For å ta digitaliseringen et steg videre ønsker Skellefteå Kraft å automatisere flere av sine

    prosesser. Målet er å gi kundene større muligheter til å betjene seg selv, samtidig som interne

    ressurser frigjøres.

     

    – "Vi ønsker at systemene våre og kundegrensesnittet skal håndtere så mye som mulig

    automatisk, uten manuell behandling. Det skal ikke være nødvendig med en mellommann mellom for eksempel et skjema på nettsiden og kundesystemet vårt. Hvis en kunde vil gjennomføre en handling, skal vedkommende kunne gjøre det helt selv – når og hvordan det passer best. Vi er ikke helt der ennå, men det er dit vi vil," sier Frida Bergkvist.

     

    Tre grunner til at Skellefteå Kraft valgte Lime:

     

    • Sømløs e-posthåndtering – Integrasjon med Outlook sikrer en mer effektiv arbeidsflyt.
    • Automatisert kredittsjekk – Kredittsjekker kan utføres direkte i CRM-systemet.
    • Effektiv saksoverføring – Informasjon kan enkelt flyttes mellom avdelinger uten tap.

    – "Lime CRM er veldig lett å lære. Når vi får nye kolleger, får de opplæring i systemet, og

    alle synes det er enkelt å lære. Det er et stort pluss," sier Rebecca Buhr.

    feature-arbetsorderhantering-1

     

    Hvorfor Lime?

    For Skellefteå Kraft har det vært avgjørende å ha en løsning som gir rask tilgang til

    informasjon, sikrer sømløse prosesser og bidrar til kontinuerlig forbedring. Med Lime CRM

    har de fått et fleksibelt system som kan skaleres etter behov.

     

    Ønsker du å vite mer om hvordan Lime kan styrke din virksomhet?

     

    Kom i gang

    Skellefteå Kraft effektiviserer kundereisen med Lime CRM

    For Skellefteå Kraft er kundeservice en kjerneverdi. Med Lime CRM har de skapt en mer...

    Les mer

    Er ditt nettselskap klart for fremtidens krav?

    Som nettselskap vet du at det er avgjørende å levere stabil strøm til kundene dine – hver...

    Les mer
    Alle innlegg
    Om Lime Technologies
    Lime Technologies

    Lime Technologies er en markedsledende SaaS-leverandør av CRM-løsninger med en bransjeløsning som leveres til over 100 nordiske energiselskap. Bransjeløsningen dekker områdene kundeservice, salg og markedsføring.

    Med Lime får du:
    * En effektiv kundeservice og saksbehandling, som støtter mange av dine virksomhetsområder og prosesser.
    * Smart håndtering av arbeidsordrer og komplett kundebilde med all informasjon i Lime CRM - integrert med MAFI, KIS-, NIS- og økonomisystemer.
    * Datadrevet salgsstøtte og markedsføring for både privat- og bedriftssalg.

    Lime startet i Sverige for 30 år siden – i dag er selskapet etablert i seks land med egne kontorer for lokal support og tilstedeværelse. Lime har over 400 ansatte og ble notert på NASDAQ-børsen i Stockholm i 2018.

    Europower-Partner---Rosa-1

    Europower Partner.

          Copyright 2025. All Rights Reserved by Europower.