15.des.2021 12:56:43 | Annonsørinnhold fra Europower Partner

Du leverer strøm! Så tar vi oss av resten

Du leverer strøm! Så tar vi oss av resten

Inkassoprosessen kan være både tidkrevende og vanskelig. Hos MAIK Inkasso får kunden din profesjonell og god hjelp så regningen betales og kunden din blir fornøyd.

Maik_transparent_ramme

Strømregninger som går til inkasso kan fremkalle følelser og frustrasjon hos strømkunden. I tillegg kan inkassoprosessen ta både tid og krefter hos ansatte i kraftselskap og nettselskap.
– Vi har kompetansen og erfaringen som hjelper både kraftselskapet, nettselskapet og deres sluttkunder. La oss ta jobben med innfordring og inkasso, sier leder for innfordring og inkasso i MAIK, Tove Lautin.

Gode inkassotjenester skal lønne seg

– Det koster mye for kraftselskapene å få nye kunder. Da gjelder det å holde på dem man har. Det er lett for strømkunder å skifte strømselskap og derfor veldig viktig at inkassohåndteringen ikke «skremmer vannet» av kundene, uttrykker Tove.

Hvorfor skal energi- og nettselskap velge akkurat MAIK Inkasso?

– En viktig grunn er at vi er spesialister på å ta hånd om energiinkasso. Vi har alle verktøy som trengs i tillegg til dashbord, effektive portalløsninger og gode analyser for evaluering.

Kapasiteten vår er høy, og vi bruker tid på å rettlede skyldnere og gir dem «voksenopplæring». Det er nok viktige grunner til at betalingsgraden vår er høy.

Spesialister på inkasso for kraftselskap og nettselskap

MAIK AS er en tjenesteleverandør for selskaper innen nettleie og kraftleveranser. Blant tjenestene finner du strømmåling avregning, fakturering, konsulent og prosjektbistand, samt IT og systemleveranser.

Mange kraftselskap og nettselskap vet ikke at MAIK også har inkassoleveranser.

– Vi er ikke blant de største inkassoselskapene, men vi er spesialisert på innfordring og inkassotjenester for kunder i energibransjen, forteller Tove Lautin.

– Fordi vi er et mindre inkassoselskap, er det kort vei til kontakt med en kunnskapsrik og kompetent saksbehandler i MAIK Inkasso.

God dialog er kanskje enda mer viktig i stengeprosessen. Da er tiden knapp og det er viktig å ha forståelse for regelverk og mennesker. I MAIK inkasso har vi lang erfaring med å utføre denne tjenesten for nettselskaper. Prosessen er effektiv fra betaling til åpning.

Vi gjør den vanskelige inkassojobben for deg

– Inkasso er en kompleks prosess og det er et vanskelig regelverk å forholde seg til. Vi ivaretar reglene for deg som kunde og jobber etter alle gjeldende retningslinjer. Skikkelig håndverk fører til betaling og du slipper all belastning og støy som kan følge inkassoprosesser, forklarer hun. For det er ikke få arbeidstimer som kan gå med til e-poster og telefoner til og fra sluttkunder med ubetalte fakturaer.

– Våre medarbeidere har lang erfaring innen energi og inkasso. Med de rette verktøyene og vår kompetanse vet vi hva som fører til betaling.

Ett ord er spesielt viktig å etterleve når man jobber i MAIK Inkasso: Respekt.

– Vi vet at frustrasjon kan føre til sinne, men med gode forklaringer og ved å vise respekt, er det mulig å snu situasjonen og få en oppklaring. De aller fleste ønsker jo å få betalt regningene og da er dialogen med dem viktig, mener Tove. Vår jobb er å få skyldneren til å forstå at de faktisk må betale strøm og nettleie. Selv om vi prøver å være fleksible, må vi også sette hardt mot hardt og i noen tilfeller benytte rettsapparatet.

Les hele intervjuet her

Maik_transparent_ramme

 

Flere poster