Embriq

Min Strøm-Appen

Skrevet av Embriq | 07.feb.2024 08:03:36

Ta tilbake kundedialogen

Min Strøm

Gir bedre og mer proaktiv informasjonsflyt mellom nettselskapene og deres kunder. Med Min Strøm gir du dine kunder muligheten til å:

  • Motta informasjon om strømbrudd, planlagte utkoblinger eller andre feil i nettet
  • Rapportere inn feil eller annen informasjon direkte i appen
  • Se strømforbruk time for time

Min Strøm Appen

Her ser du varsel fra nettselskap, kunden melder inn fare og strømpris time for time

Vær i forkant og gi dine kunder muligheten til å gjøre mer selv og få et eierskap til sitt strømforbruk.

Hva kan du se i Min Strøm?

  • Kommuniser direkte med kunden

Med toveis kommunikasjon har du muligheten til å ha en direkte dialog med kunden. 

  • Informer kunden i tide

Jobber du med eventuelle uforutsette problemer som for eksempel strømbrudd kan du informere kundene dine direkte i appen. Dette kan gjøres via foretrukket kanal, her brukes ofte Twitter, Slack, Facebook eller SMS-varsling.

  • Varsel fra kunde om farlige forhold

Skulle kunden oppleve farlige forhold i nettet som trenger utbedring meldes dette i fra direkte i appen. Dette kan for eksempel være lysglimt, trefall på linje, tre nær linje, skade på kabelskap eller en åpen dør.

Når et varsel om farlig forhold er sendt inn til ditt nettselskap går meldingen direkte til driftssystemet. I varselet har kunden mulighet til å legge ved tekst, bilde og koordinater for å gi deg så nøyaktig informasjon om forholdet så raskt og oversiktlig som mulig.
 
  • Jordfeil

Hjelp kunden til å håndtere jordfeil selv. Kunden vil motta et varsel i Appen om at det er oppdaget jordfeil. I varselet til kunden kan du legge inn en lenke kunden kan trykke på som leder til en forklaring på hva jordfeil er og hva de må gjøre. I appen gir du også kunden mulighet til å se nøyaktig tidspunkt jordfeilen oppsto. 

  • Nettleie

Min Strøm gir full oversikt over den nye nettleie-modellen. Kunden får en visuell god oversikt over sitt effektforbruk og hvilke timer som inngår i månedsmaks.

  • Din egen logo i appen

I Min Strøm får du din egen logo integrert i appen.

 

Ønsker du mer informasjon om Min Strøm?

Vi hjelper deg i gang

Er du nysgjerrig på Min strøm eller hvordan du kan ta det i bruk så ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg i gang.

 

Hvorfor Min Strøm?

Gi dine kunder oversikt over tilstanden i nettet, prissvingninger, timene der strømmen koster mest, samt innsikt i eget forbruk. Ved å dele denne innsikten med dine kunder får de mulighet til å vurdere tiltak for å flate ut eget forbruk, og dermed spare penger. Embriq henter dataen direkte fra AMS-måleren. Med Min Strøm får du i tillegg en unik kommunikasjon mellom deg som nettselskap og dine kunder.

 

Bedre arbeidsflyt og planlegging

Hva vil du som nettselskap få oversikt over?

  • Umiddelbart varsel fra kunde ved feil eller fare direkte i planleggingsverktøyet
  • Bedre planlegging av kommende situasjoner med kommunikasjon med kunden
  • Driftspersonell kan enkelt informere sluttbruker direkte
  • Gir deg bedre arbeidsflyt og planlegging

 

Om Embriq

Vi er en ledende leverandør av avansert IT-drift, programvare, industriell IoT-teknologi og konsulenttjenester. Vi leverer løsninger som hjelper komplekse og transaksjonsintensive virksomheter med å optimalisere sin konkurransekraft. Med over 220 høyt dyktige og dedikerte ansatte betjener vi kunder i hele Norden – kunder som alle leverer samfunnskritiske tjenester.