For å sikre en unik kvalitet og kontroll av datahåndtering har nettselskapet Tensio sikret seg planleggingsverktøyet Powercatch fra Embriq. Dette innebærer prosjektering, gjennomføring og dokumentasjon av en omfattende prosjekt- og ordreportefølje. Tensio har i over 100 år forsynt Trøndelag med strøm som tilsvarer omtrent 250.000 nettkunder i et forsyningsområde som omfavner en halv million innbyggere. Kan det gå smidig for seg? Det sørger Embriq for.
«Powercatch gir meg en unik oversikt og kontroll på den enkeltes arbeidsbelastning og et effektivt innsyn i det enkelte oppdrag»
Terje Storvik, leder for Seksjon Prosjekt i Tensio forteller hvordan Powercatch fra Embriq gjør arbeidshverdagen i Tensio mer effektiv. Storvik leder en seksjon med 17 prosjektledere og forteller at Powercatch gir en komplett oversikt over alle oppgaver som følger når en prosjekt- og ordreportefølje i størrelsesordern 300 MNOK/år skal planlegges, gjennomføres og dokumenteres. Kunde, økonomi og montør knyttes sammen i kundeportalen. Det er også svært lett å flytte og tildele oppgaver til nye ansvarlige, og samtidig se om det ligger relaterte saker som også må flyttes med, forteller Storvik.
«Før Powercatch var dette et uløselig puslespill»
Hvordan Powercatch legger til rette for en mer effektiv arbeidshverdag forteller Storvik videre om entusiastisk gjennom et eksempel.
– Når en prosjektleder slutter må åpne saker flyttes til et sett med arvtakere. Før Powercatch var dette er uløselig puslespill der kundekommunikasjon, aktiviteter og planer lå nærmest utilgjengelig på den enkeltes e-postserver, Fdisk, prosjektperm eller på andre «ikke integrerte» plattformer.
Han legger til at de nå har vesentlig bedre oversikt og enkelt kan flytter prosjekter, med tilnærmet alle relevante opplysninger bare ved hjelp av noen få tastetrykk.
– Dette har for meg vært en helt ekstrem forbedring i hverdagen, fortsetter Storvik.
Kartmodulen Mapit benyttes av planleggere og ressurstyrere. Den viser blant annet planlagte, pågående og utførte oppdrag. Storvik trekker frem Mapit som en funksjon i Powercatch som fører til en veldig effektiv måte å jobbe på. Når kunden melder inn et behov eller en feil på strømnettet via Tensio sine nettsider velges det i kartmodulen hvor behovet/feilen ligger. Når prosjektlederen behandler den innkommende saken fra kunden er det enkelt å lete etter andre innmeldte behov eller feil i samme område.
«Mapit gjør at vi kan lete etter tilstøtende saker som har betydning for denne kundens henvendelse. Dette er en supereffektiv måte å jobbe på»
Et viktig tilleggsverktøy er mobil-appen Powercatch Mobile. Feltverktøyet gjør det mulig for deg som montør å ta i mot oppdrag direkte på mobilklienten, samt legge tilbake all informasjon og dokumentasjon under et oppdrag. Informasjonen blir samlet opp av prosjektlederen eller planleggeren.
– Det er mange tusen ordre i løpet av et år, som går hele veien ut til feltklienten på nettbrettet, forteller Storvik.
Lærling i Tensio, Jens Hermann Aunaas bruker Powercatch Mobile i felt
«Det er uvant å jobbe med en leverandør som Embriq som er så agil og imøtekommende ved oppståtte behov»
Tensio er Norges nest største strømnett-virksomhet. De har regionansvaret for strømforsyningen til Trøndelag. Forsyningsområdet har en befolkning på rundt 500 000 innbyggere og er i areal på størrelse med hele Danmark.
Powercatch er en fremtidsrettet plattform for oppdrag og samhandling, basert på Atlassian Jira. Plattformen støtter de viktigste arbeidsprosessen for planleggere, arbeidsledere og montører. Powercatch samler alle oppdrag på ett sted som gir en mer effektiv og kvalitetssikret drift. Smartere planlegging av arbeid i felt gir lavere felt-kostnader og høyere ESG-score. Powercatch er rett og slett et bedre planleggingsverktøy!
Ønsker du å lese mer om hva Powercatch er?
Her kan du lese en bloggartikkel om: Powercatch - Digital samhandling
Vi er en ledende leverandør av avansert IT-drift, programvare, industriell IoT-teknologi og konsulenttjenester. Vi leverer løsninger som hjelper komplekse og transaksjonsintensive virksomheter med å optimalisere sin konkurransekraft. Med over 220 høyt dyktige og dedikerte ansatte betjener vi kunder i hele Norden – kunder som alle leverer samfunnskritiske tjenester.