Strømselskapet Motkraft ble lansert i fjor som første strømselskap registrert i frivillighetsregisteret. De garanterer samme pris i over 83 år.
Vi tok en konferanseprat med Anders Rodem, en av gründerne i Motkraft. På Europower Communication Conference i april skal han delta i paneldebatt sammen med Linda Ørstavik Öberg fra Huseierne, Aslak Øverås fra Energi Norge og Kjetil Lund fra NVE. De skal diskutere bransjens utfordringer ved kommunikasjon av strømprisen.
- Hvor jobber du, og hva jobber du med?
- Jeg jobber med tekniske løsninger og markedsføring i Motkraft
- Hvilke sosiale medier bruker du daglig?
- SnapChat og TikTok
- Sjekker du Facebook før frokost?
- Bruker ikke Facebook ;)
- Hva mener du er den største utfordringen med tanke på kommunikasjon i en bred energibransje?
- Bransjen har satt seg selv i en utfordrende posisjon ved å aktivt gjøre det vanskelig å forstå for forbruker. Motstridende og villedende kommunikasjon gjør det forvirrende for forbruker.
- Har du deltatt på ECC tidligere?
- Nei, jeg er helt fersk i energibransjen
- Hva er din forventning til ECC 2022?
- Gode samtaler og konstruktiv endring
- Nevn en fun fact om deg selv
- Jeg har gull i sykkel-birken (på tandem (som eneste i klassen)).
- Tandem?
- Men hei! Gull er gull?
Du treffer Anders Rodem og mange flere på Europower Communication Conference den 6. april.
Europower Communication Conference arrangeres den 6. mai hos DNV på Høvik.
Tradisjon tro så legger vi til rette for nettverksbygging FØR, UNDER OG ETTER Europower Communication Conference.
Gjennom konferanseintervjuer blir vi kjent med både deltakere og foredragsholdere.
Vi gjør oppmerksom på at Europower har inntekter fra konferansen.
(Foto: Haakon Barstad)